صفحه اصلی   |   اخبار    |   امتحانات    |   آموزش    |   گالری تصاویر    |   معرفی کارکنان    |   قوانین و مقررات    |   تماس با ما    |   درباره ما    |   جستجو    |      
سه شنبه 28 دي 1400 - 15 جمادی الثانی 1443 - Tue 18 January 2022   ساعت ورود:   02:19:57
  آرشیو سوالات

 اول
 دوم
 سوم
 چهارم
 پنجم
 ششم


  موضوعات

 پیام های آسمانی
 روان شناسی
 ادبیات فارسی
 علم و فن آوری
 ریاضیات
 تاریخ، جغرافیا و اجتماعی
 مطالب جالب
 بازی وسرگرمی
 بهداشت و سلامت
 فرهنگی و هنری
 مناسبت ها
 تعلیم و تربیت
 اخبار مدرسه
 مدیریت

  روز تولد
تولدتون مبارک تمام لحظه هایتان سر شار از شادی ونشاط

عمران قانع

روز تولد: 10 بهمن

امیر سام جابری

روز تولد: 19 بهمن

محمد علی ایزدی

روز تولد: 21 بهمن

طاهر رحیم زاده

روز تولد: 24 بهمن

مبین داودی

روز تولد: 26 بهمن



  لیگ برتر ایران جام خلیج فارس
 

  رفتار والدین بر آینده تحصیلی فرزندان چه تاثیری دارد؟
زمان انتشار: 7 آبان 1400 - 17:33:32       موضوع: تعلیم و تربیت

رفتار والدین بر آینده تحصیلی فرزندان چه تاثیری دارد؟

نتیجه یک پژوهش دانشگاهی ثابت می‌کند که پدر و مادرها چقدر می‌توانند با منش خود، فراتر از تصورات مرسوم مثل کمک به تکالیف مدرسه، بر انگیزه، آمادگی و اشتیاق یادگیری فرزندان خود موثر باشند.
 
 
تیمی متشکل از پژوهشگران دانشگاه فنی مونیخ در ارزیابی نتایج ۱۸ تحقیق کلان و ۱۷۰۰ مطالعه منفرد دیگر به این جمع‌بست رسیده که منش و رویکرد والدین به مسائل آموزشی، تاثیری بس مهم بر عملکرد و انگیزه فرزندان دارد.
 
  
 
وقتی پدرها و مادرها در خانه با بچه‌ها در باره انتظارات آنها از تحصیل، مدرک، شغل مورد علاقه یا اهمیت آموزش در زندگی شخصی یا اجتماعی صحبت می‌کنند، تاثیری شگرف در ذهن فرزندان می‌گذارند که به مراتب از صحبت در باره مدرسه یا کمک به انجام تکالیف آنها سازنده‌تر است. به عبارت دیگر، بچه‌ها خودشان به معنا و مفهوم آموزش فکر می‌کنند و با انگیزه‌ یا شوقی درونی دست به انتخاب می‌زنند.
 
 
 
خانم هولتزبرگر، مدیر پروژه تحقیقاتی دانشگاه فنی مونیخ می‌گوید، بیش از هر چیز باید مسئله توقع از آموزش برای فرزندان روشن شود: «محیط مناسب یادگیری، رفتن به کتابخانه و مطالعه همه و همه خوب هستند اما در مقایسه باید گفت که مکالمه و تبادل نظر با بچه‌ها در باره اهمیت یا هدف آموزش، موثرتر است.»
 
 
توصیه او این است که والدین و بچه‌ها باید با همدیگر در باره چشم‌اندازهای آموزش، استعدادها،علائق یا بی‌علاقگی فرزندان به این و آن درس صحبت کنند. مواردی از این دست که هدف از دروس چیست، چه گزینه‌هایی را دوست دارند، با چه مشکلاتی روبرو هستند یا چه امکاناتی برای انتظارات‌شان موجود است. هولتزبرگر می‌گوید باید مشوق مشارکت فعال بچه‌ها در این عرصه‌ها بود و پاداش یا جریمه در تحصیل، رضایت یا نارضایتی و تشویق یا تنبیه را تنها بر اساس نمره پیش نبرد.





نظرات
هیچ نظری درباره این مطلب تا کنون به ثبت نرسیده است.

فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)

آدرس وب سایت یا وبلاگ (اختیاری)

http://

نظر شما

لطفا کد امنیتی را وارد کنید:



  ورود
نام کاربری:
رمز عبور:



  اوقات شرعی به افق لار
 

  تقویم شمسی
 

  دیکشنری آنلاین
 

  نمایش آمار بازدید
 

 
           

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است